Mizéria v predaji áut v apríli. Zabrali len česko-slovenské vozy
Martin Vlachynský sa pre Finweb vyjadril k šrotovnému. 15. 05. 2020.

Problémom je ochromený dopyt
Pandémia uzemnila po dekáde neustálych globálnych rastov celý automotive segment. Odborníci prirovnávajú súčasnú produkciu výrobcov áut k návratu do povojnových rokov a európske predaje, ktoré padli o viac ako polovicu, zas k predajom v roku 1990. Automobilky ako Volkswagen, BMW či Daimler spolu so združeniami výrobcov v Rakúsku a Nemecku žiadajú o nakopnutie predajov cez stimuly ako šrotovné.
Predajcovia a analytici však oponujú, že tento nástroj by sa minul účinku. Podľa Martina Vlachynského z INESS je šrotovné ekonomický nezmysel na úrovni „podpálenia mesta s cieľom podporiť stavebníctvo“, s čím očividne súhlasí aj samotný šéf hospodárstva Richard Sulík. „Šrotovné neprichádza do úvahy. Je to to isté ako dotovať produkciu odpadu,“ uviedol na tlačovej konferencii šéf rezortu hospodárstva.
Celý článok si môžete prečítať tu.